Monday, July 21, 2008

Dua Perlawanan Persahabatan di Menoufia




"Pemain Shibin Al-Kom FC Menoufia"



Pada 20 july lalu jam 8 pagi, satu perlawanan persahabatan bola sepak di antara tiga pasukan gergasi membabitkan pasukan tuan rumah Shibin Al-kom FC menentang pasukan daripada Tonto dan Kelantan yang telah diadakan pada hari Ahad di Dataran Istad Abasi’, Menoufia.

Perlawanan tersebut dianjurkan oleh pihak persatuan DPMS yang dikendali oleh Ustaz Aminuddin Alias dan disokong oleh Pengerusi DPMS, Pertama kali saya dan sahabat-sahabat saya yang baru datang pada tahun lepas berpeluang bermain untuk perlawanan persahabatan yang mana sebelum ini tiada lagi yang saya terlibat untuk perlawanan persahabatan itu.

Pada perlawan itu diwakili oleh ramai sahabat saya daripada Kudqi antaranya. Yang bermain dibahagia penyerang saudara Tarmizi yusof, pemain harapan Saudara Abdullah Khairy yang pernah kacau penjaga gol bagi memboleh gol di dalam satu perlawanan Piala Presidan, antaranya lagi pemain tegah yang juga selaku ketua pasukan Shibin Al-kom saudara azmi dan juga Saya di tugas untuk berkhidmat pada bahagian tengah, pada pertahan pula yang sebelum ini pernah bermain degan pasukan Kudqi tidak lain tidak bukan saudara Syahid Fauzan merupa pertahan yang kental dan kuat.

Di dalam perlawanan pertama, yang berkesudahan berpihak kepada pasukan Tonto dengan jarigan 1 gol tanpa balas. Dan pada perlawanan kedua menentang Kelantan kehebatan pasukan Shibin Al-kom FC telah terbukti apa bila penyerang kita saudara Tarmizi Yusof telah menyumbat 2 gol bagi membolehkan sorakan Emosi peminat Shibin Al-kom bergema di tepi padang , yang diwakili oleh saudara Azraie Ariffin, Abdul Rahim dan juga ramai Mahasiswa daripada Shibin.

Pada perlawanan separuh masa kedua perlawanan menjadi kuat apa bila pasukan pelawat mendapat 2 gol, Akhirnya perlawanan tersebut berkesudahan dangan seri 2 sama. Namun selesai perlawanan ketua pasukan saudara Azmi telah memberi pujian yang hebat di atas perlawanan tersebut kerana dapat bermain dengan bijak dan pandai.. Tahniah Untuk pasukan Shibin, dan kata pengurus Shibin Al-kom pula saudara Aminuddin, perlawanan persahabatan tersebut adalah perlawanan bagi nak mengeratkan Silatul Ramin dan juga untuk 'training' pada permainan sebenar untuk merebut kejuaran Piala Malaysia yang sudah hampir tiba. Pada kejuaranan tersebut yang bermula pada 26/7/2008 pada hari sabtu. Sekian wassalam…

Seja o primeiro a comentar

bar iklan Pictures, Images and Photos
ucapan puasa Pictures, Images and Photos
Tips & Trick blogspot ::: BLOG INI TIDAK SEMPURNA TANPA MENGGUNAKAN FIREFOX MOZILLA SILA KLIK PADA GAMBAR FIREFOX DAN DOWNLOAD :::

:: POSTER ::

غزة 

منبع 

الشهدا&#1569

; Pictures, Images and Photos

:: MYBOLGLOG::

:: MUTIARA TERPILIH ::

Ilmu itu lebih baik daripada harta. Ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu kurang apabila dibelanjakan tapi ilmu bertambah bila dibelanjakan. "Saidina Ali bin Abi Talib"


Agama buat kehidupan di akhirat, harta buat kehidupan di dunia. Di dunia orang yang tidak berharta berasa susah hati, tetapi orang yang tidak beragama merasa lebih sengsara. "Saidina Abu Bakar As-Siddiq"

Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat. "Khalifah Abdul Malik bin Marwan"

Manusia yang berakal ialah manusia yang suka menerima dan meminta nasihat. "Saidina Umar bin Al-Khatab"

Orang berilmu lebih utama daripada orang yang selalu berpuasa, bersolat dan berjihad. Apabila mati orang yang berilmu, maka terdapat suatu kekosongan selain oleh penggantinya ( yang berilmu juga ). "Saidina Ali bin Abi Talib"

Hai anakku! Apabila perut penuh, nescaya tidurlah fikiran, bisulah ilmu hikmah dan duduklah (masalah) anggota tubuh daripada beribadah - Nasihat Luqmanul Hakim kepada anaknya.

Salam Bersua Kembali © 2008 Template by Dicas Blogger.

TOPO